Nu slipper ni jul på svf 3.0

Hejhejhejhejhejhej och återigen hej till dig som tappert letat dig hit efter en synnerligen inaktiv tid. 
För de som oroat sig; jag ler fortfarande. mycket dessutom. Det har däremot blivit lite knapert med bloggeriet här på kategorileende, tyvärr.
 
Men nu är det ett nytt år och nya möjligheter! (Ja, det där kanske man skulle ha sagt för sisådär en och en halv månad sedan..)
 
 
Nåväl. Låt mig först få bjuda med dig på en liten tur till Södra Vätterbygdens Folkhögskolas allra
festligaste och kalasigaste rum: k u s i n s t i a n.
 
 
Här kan man borsta tänderna tillsammans med dess två invånare, man kan vara med på den obligatoriska kvällsfuldansen ackompanjerat av en ukulelespelande pojk och en djembespelande pojk, man kan beundra de två potatislådorna som tjänstgör som utomordentligt bra nattduksbord (tillverkade av morfar/farfar!), man kan tända den mysiga ljusslingan, man kan släcka den mysiga ljusslingan...
 
 
...man kan hitta små lappar lite varstans, gärna i kompination med natt-katt-lampan som får vara tänd när den ene av oss är ute på nattliga äventyr...
 
 
Men man kan framförallt..
 
...hänga inne på toan där en vacker glasskål bjuder på tamponger och väggarna pryds av mer eller mindre behagliga män. (ja, vi har fortfarande uppe en nakenkalender)
 
                         
 
Knappt hade det nya läsåret hunnit starta innan vi fann oss själva på scen igen, denna gång medverkandes i en shov på Vara konserthus tillsammans med slagverksgruppen Komodo och komiskern Özz Nüjen.
Det var trevligt! ...och de bjöd på min favoritchoklad i pausen! (Johanna är såld)
 
 
Temys. Bongokväll. Temys aka dubbeldejt. Parselfie. Bussgigresa med en sovande Jakob. Adams enkelrum innehållande två illegala dubbelskrivbord (utburna nattetid för att unvika husmors vakande öga).
 
                                         
 
Det här med att råka matcha någon är väl kanske oundvikligt på folkis.
Men ibland undrar man alltså... 
 
 
Mikael skulle kasta snö in i bilden så det skulle se ut som att det snöade..
 
 
Gabriel sjunger. Kladdkakemys. Kammarorkester på musikcafé. Min vokalgrupp på musikcafé. 
 
Ja. 
Nu har ni fått dåligt pixlade axplock från en månad på folkis. (pixlade axplock, det hade kunnat vara en artikulationsövning??)
 
Det var allt för ikväll, hej och tack!
 

Kommentarer
Postat av: famlafint.blogg.se

Åh åh åh. Hoppas verkligen att du har det så underbart som det verkar!

2016-02-18 @ 08:56:32
URL: http://famlafint.blogg.se/
Postat av: ann

ja ja jaaaa nu har du uppdaterat (seriöst går in här kanske 3 gånger/dag (ofta på mina toapauser(JAG ViLL GÅ PÅ ERAN TOA!!!!) JAG MENAR HALLÅÅÅ LP OCH DISPLAYADE TAMPONGER)) bara för att få se lite inblickar i ditt drömliv<3)!!! vad estetig du är, tur att du får utlopp för sånt nu som du inte fick på gymnasiet.
äh vet inte riktigt vad jag ville med denna flummiga kommentar mer än att jag älskar att du uppdaterar och jag saknar dig och att ha dig i mitt liv<3 puss

2016-02-18 @ 15:57:18
Postat av: Anonym

äntligen

2016-03-01 @ 21:33:13

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?

Om du har något på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0