Vi hänger i Frö(s)vi

 
I helgen har jag lärt mig:
  • att det är lönlöst att försöka sova ordentligt på ett NUK-läger
  • att det är mysigt att sitta omgiven av fyrtio värmeljus
  • att folk blir roliga på bild när de sjunger
  • att vår kör är den mest tårt-/kak-/matglada kör som finns i detta avlånga land
  • att vår dirigent är underbar
  • att man inte ska låta mig vara kartläsare (då hamnar man garanterat fel)
  • att man får gåshud av att stå mitt i en bra kör och sjunga (kan också ha berott på den ständiga kylan?)
  • att det faktiskt går att trycka in sex personer, fem stora resväskor och ett flyttlass i en liten femmannabil
  • att det är fantastiskt med sång dygnet runt samt sena kvällar och tidiga morgnar. (tidiga morgnar kan jag nog hoppa över när jag tänker efter..)
Ja. Det var en helg i Frövi det, fråga mig inte vart det ligger för min kartläsning resulterar bara i någon form av vilsenhet.. Men det var bäst, trots extrem kyla och en fotoovänlig kyrka. 

Kommentarer
Postat av: nils

hihi. du är så rolig du!

2014-01-27 @ 23:18:51

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?

Om du har något på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0