Är detta vad som händer om man sover för lite?

 Efter en rad olika händelser som inkluderar bussjagning, glömda kläder, glömda hörlurar på bussen samt glömt busskort ser jag fram emot veckoslutet. 
 
Idag på vår mattelektion gjorde vi en chockerande upptäckt. Om jag säger ordet tonfisk. Vad ser du då framför dig? 
Jag ser en liten fisk, ungefär tjugo-trettio cm stor. Så ser inte verkligheten ut, alls. 
 
Medellängden för tonfiskar världen över är hela två meter. Detta är helt galet. En tonfisk är alltså lika lång som en dörr. Som ni förstår har min världsbild har allt fått sig en rejäl törn.
 
Nu ska jag sluta skriva konstigheter och återgå till mitt essä-skrivande. (har ingen som helst aning om vad en essä är men är ändå uppe i trehundrafemtio ord, vad hände där?)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vadå visste du inte det, kommer du inte ihåg tonfiskfiléerna på Dominica som var stora som talrikar :) Visst är det underbart med ny nördig kunskap ändå!

2013-11-14 @ 16:49:32
Postat av: Salome

Nu är jag förbryllad! Jag trodde det typ var som små sillar?? I gotta google this up.

2013-11-15 @ 18:57:02
URL: http://musicandlyrix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?

Om du har något på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0