...vi hade vart i askersund och pressbyrån i Gnesta...


 
ja jag säger då det.
Att sjunga i kör, det är fantastiskt.
Att sjunga i en stor kör, det är också fantastiskt.
Att sjunga i en fet, musikalisk kör på hundra pers med otaliga stämmor, det, mina vänner, är obeskrivligt.
 
Vi har gått ihjäl våra fötter, vi har sjungt sönder våra stämband, vi har gjort oss döva av höga soprantoner, vi har dansat oss lökiga av afrikansk dans. Jag har suttit på en parkbänk mitt i natten och lärt mig allt om norrland, jag har gått två kilometer i ösregn utan vare sig paraply eller jacka, jag har bevittnat (eller belyssnat?) en mycket fin manskör, jag har fått hela tre tillsägningar om att konvertera till sopran, jag har både stått utanför och innanför pressbyrån  i Gnesta (ni som hört låten Man ska ha husvagn inser det redigt häftiga i detta!!) jag har haft för fullt upp för att ta så värst många kort, inte ett enda på hela kören.. 
 
Men nu är jag allt oduschad och äckligt trött. tur att det inte är en vattenläcka precis utanför huset så att jag inte kan duscha eller att jag nästa vecka har tre prov som jag inte pluggat till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?

Om du har något på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0