i denna ljuva förgångna sommartid..

Ja sedär nu var sommaren över också.
Detta elva veckor (!) långa sommarlov har varit över förväntan och hur bra som helst. Tänkte att jag skulle göra en såndär jobbig sommarresumé som ingen bryr sig om för ni har redan sett de bilder jag har tagit, men. jag gör det ändå för att det är kul att kolla tillbaka på. iallafall, tyvärr har jag inte fotat så mycket som jag skulle velat göra men tror ändå att kameran hängt med på de flesta "stora" händelserna.
 
 
Johannas årliga sommartradition är att skriva dagbok, detta för att jag vill minnas alla de otaliga bra sommarstunder som annars glöms av för lätt. ovan ser ni min vackra dagbok. ja, jag älskar den.
 
 
 
Okej. efter student och skolavslutning startade sommarlovet i Skärhamn med båtturer, grillning och vakentimmar. coola som få är vi också..
 
 
Svenhippan med Mikael klädd i rosa (det är en syn vi troligen aldrig får se igen)
 
 
Efter en vecka av kakbakning, klänningsjakt, huset fullt av norrlänningar, pitepalt, spexfix och allmänt bröllopskaos var det äntligen dags. Han och hon blev ett. och vilken fest! Har väl sällan skrattat, ätit och dansat så mycket. De är allt fånigt lyckliga.
 
 
Och så den där bröllopsresan ja! Utmattade efter bröllopet lämnade vi paret där hemma och for till Norge. Vi bodde helt öde, men hu så vackert! I Norge finns det gott om höga berg och vi var inte sena med att traska upp hela vägen för ett sådant. Mina ben klagade men ögonen jublade.
 
 
Efter Norge hände saker som en fulländad midsommar med både gott sällskap och nakenbad, grillkvällar, mys med vänner, körsång, konfirmation, jobb, Liseberg, pannkakstårtefest, solning, bad, och framförallt BÄR!
 
 
Dagarna i sommarstugan med Hanna är med på topplistan. Att tälta på en öde ö i havet, på den vackraste sommarängen, med favoriten. å så bra!
 
 
Släktkalas och sedan flyttade jag ner till Skåne en långhelg. Det var festligt!
Jag fyllde år och blev den meningslösa åldern sjutton år. jobbade lite och åt mer bär.
 
 
Här kommer en epok av icke-fotografering.
Kan meddela att jag då var på ett galet bra läger som jag kommer minnas långt framöver, bakade dammsugare med världens babe, köpte grill istället för knäckebröd, såg på blixtrar, åkte ner ett gäng till Malmö, tog en dag i Köpenhamn, fortsatte sedan upp till Uppsala och sjöng en långhelg med Nationella Ungdomskören, kom hem och sov fem timmar. sedan väntade nästa äventyr.. (vill bara påpeka att allt detta skedde utan några pausdagar, inte att rekommendera..)
 
 
Ja och så var det Kroatien, Österrike och alperna osv, episkt. 
 
Men nu. så är skolan igång och som jag är självklart sådär utvilad som man ju är efter ett sommarlov, host.
Tagga naturtvåan nu då! När plugghögen går över öronen på mig ska jag öppna min blommiga dagbok och läsa om att förträffligt som hänt under sommaren 2013.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirjam

så otrooligt fina bilder!

2013-09-06 @ 17:38:10
URL: http://kortochgott.devote.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?

Om du har något på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0