Tips till första gymnasiedagen

1. Sätt alarmet i tid, (gärna mamma-alarmet), man vill ju inte komma för sent första dagen?
 
2. Det blir bara ännu mer awkward om du är blyg, så varför vara det? (citat emma)
 
3. Man ska tjöta, men tjöta lagom (citat angelica)
 
4. Låtsas som om du inte alls har stalkat dina nya klasskompisar på facebook (för det har man ju inte liksom??)
 
5. Gå helt totalt osminkad, på detta sätt blir du ännu snyggare när du väl kladdar på lite mascara m.m
 
6. Byt bakgrundsbilden på mobilen från de där oseriösa grimasbilderna till något mera nya-kompisarvänligt
 
7. På uppropet, var noga med att svara ett enkelt "ja" som alla andra, det kan annars bli pinsamt...(been there done that!)
 
8. Var trevlig mot lärarna! Det är trots allt de som avgör din framtid, (detta är inte fjäsk, fjäska är att vara falsk och låtsas älska läraren/ämnet)
 
9. Gå inte någonstans på egen hand, man kan tappa bort sig! (nu vet ni vad jag fasar över!)
 
10. Framförallt, skulle du råka ha ett skratt som mitt eller hickningar som mina, ta då reda på en flyktväg att springa
      om man skulle få ett skratt- eller hickningsanfall! 
 
Nu ska jag noja ännu mer över morgondagen, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

betyder detta att du har bytt bakgrundsbild?? :''''''''''(

2012-08-14 @ 15:25:48
Postat av: Léjonathan

Hahahaha, mycket bra tips Johanna! :'D Ska ta vara på dem! Själv börjar man dock den 21:e ;)

2012-08-14 @ 21:51:09

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?

Om du har något på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0