sentimental och nostalgisk.

 
Har det verkligen och på riktigt gått ett helt år till?? Det är inte klokt.
 
 
Inledde året på vår allas älskade skola. Nyårsläger, det var underbart och maxat
 
 
Trots de alltför många milen mellan Jönköping och Sätila är hon riktig pingla till vän samt god skypesamtalare.
 
 
Bästa semleinmundigandet jag någonsin varit med om, helt klart.
 
 
Fick upp ögonen, eller snarare öronen för P3-dokumentärer, gick på otaliga stjärnklara promenader och åkte skidor  i Norge utan att bryta ett endaste ben.
 
 
Intet ont anande om hur mycket kör året skulle bjuda på sjöng vi Stabat mater. Fantastisk musik.
 
 
Gick vilse i huvudstaden, djup-pratade på donken, stormade en tebutik och bevittnade den, hmm, fasansfulla händelsen när lärarens mobil börjar ringa, och inte slutar ringa, mitt under en Dramatenföreställning.
 
 
Drogs med på ett påskläger och lärde känna ännu en fullträff till vän.
 
 
Började ta cellolektioner och spelade in flummiga filmer om påsklovet,
 
 
For till Gnesta, sökte in till NUK, var med på MH:s möhippa och kände mig rätt så ball när jag fick ansvaret för mixerbordet.
 
 
Firade Norges nationaldag och gjorde en musikvideo till Pingu-låten.
 
 
Hade, som vanligt, kaotiskt roliga labbar med Maria.
 
 
Bevittnade och förevigade en förhoppningsvis rolig bal.
 
 
Fick en försmak av sommaren då säsongen för grillkvällar och bad i kalla sjöar drog igång. 
Fick även namnet Gittan tilldelat mig. 
 
 
Bakade tvåhundrafemtio hallongrottor, sjöng för full hals mitt på en bilväg och välkomnade sommarlovet med öppna armar.
 
 
Tappade dygnsrutinerna, åkte båt och såg solnedgången ifrån ett berg som sannerligen var svårt att ta sig ner ifrån i mörket.
 
 
När svenhippan var avklarad kunde vi äntligen få blåsa serpentiner och fira en nybliven Dotevallare.
 
 
Slutkörda efter bröllopet var vi glada att Norge sparat några berg orörda. Det var vi och fåren som bestämde oss för att livet under tvåtusen meters höjd inte är något att hänga i granen.
 
 
 
 
Tältade på en sagolik blomsteräng som råkade ligga på en öde ö i havet och åkte på läger, såklart.
 
Grabbade tag i en styck syster, flög ner till medelhavet och insåg att man kan ha kul även utan resväskor. När vi tröttnat på turkost vatten blev det till att korsa tvåtusenmetersgränsen igen. 
 
 
Körade i Uppsala, Örebro och Gnesta, glodde och stirrade i skolböcker mer än någonsin, opererades för andra gången år tvåtusentretton och blev glad åt en hemkommen Oslo-bo.
 
 
Körde på ett rådjur i Värmland och sjöng höga A så starkt att den storm som skulle drabba oss inte vågade sig fram.
 
 
Pressade i oss så mycket frukt en kväll att vi knappt kunde gå, klippte av mer än tre decimeter av mitt hår och fick äntligen lov att bränna av en bild på min kameraskygge vän.
 
 
Avklarade ännu en möhippa, drack några liter glögg, älskade julen lika mycket som alltid och lärde mig spela ukulele på ännu ett fantastiskt nyårsläger.
 
Ja, detta var några utdrag från mitt tvåtusentretton. Helt klart ett bra och festligt år!
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Gött Johanna!
Tack för en fin återblick av 2013.
Kram från Helena.

Svar: Å tack Helena!!

2014-01-12 @ 21:23:04
Postat av: nils

Hu vad bra!!
Saknar daj! Är gla i daj! Framförallt ser jag daj supersupersnaaart!

Svar: jaaaa hurra vad braa!!

2014-01-12 @ 23:23:10

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?

Om du har något på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0