Anna.

Min helfina kusin Anna konfirmerades igår, detta ledde till ett såndär festligt släktkalas med diverse roliga kusiner, mostrar, morföräldrar, kusinkusiner osv. och, där det finns så mycket tårta att ingen märker hur mycket man egentligen tar... bara bra!

..och vi fyllde vardagsrummet.

Fyra stycken små pälsbollar med ögon som får hjärtat att gråta.
Det förgyllde sannerligen vår köravslutning i onsdags! Med sång, god mat, och helmysiga vänner avslutades ännu en termin, men höstens projekt är redan planerade.. hurra!

ypperligt

sommar. jag är totalförälskad i sommar.

Sover ut varje morgon, träffar helfina vänner, firar midsommar med nattbad och härligt folk, plockar blommor till rummet och njuter i fulla drag av ledigheten.

Ja, vi elsker dette landet

Ni skulle bara veta, vilka makalösa vyer jag har beskådat under de senaste dagarna.

Utpumpade efter bröllopet satt det fint med en bröllopsresa (minus brudparet). Och vad gör en inte mer utvilad än att traska upp till tvåtusen meters höjd, ta en kopp kaffe och betrakta en sjättedel av Norges yta?
Det var i sanning en märklig känsla att vandra upp på ett berg bland fjällsjöar och får och att ibland behöva pulsa sig fram genom snö. Det var ett under att vi inte ramlade så mycket utsikt vi hade att ersätta blicken på fötterna med!
Men upp kom vi (efter ett antal (fot)opauser), och det var inte lite svindel jag fick ska ni veta.
På dessa tre norge-dagar har vi också hunnit med att bada bubbelpool utomhus bland vattenfall och norska berg, ta den vackraste morgonspringturen bland fjällen, åka bil i femton timmar, bott i tidernas stuga och skaffat rödaste brännan.

Nu blire svensk midsommar. helfestligt!

Man och hustru

De sa ja till varandra, så nu är de äntligen man och hustru!

Hade vi inte haft fotografer som fotade allt under dagen och kvällen skulle ni fått se fler bilder och även tagit del av den fantastiska bröllopsfesten som blev riktigt party, det var längesedan jag skrattade så mycket!

hashtag #mmbröll

Svenhippan på högre höjder

Med de rosa tröjorna på tog vi systrar med brodern till högre höjder och utmanade vår höjdskräck
Bortsett från att det var det läskigaste jag någonsin gjort och att både armar och ben numera är täckta av blåmärken tycker jag nog allt att bilderna talar för sig själva, vilken underbar dag vi hade!

Med huset fullt av norrlänningar gjorde jag pitepaltpremiär idag, oj så gott!

sommarläsning

Jag har under året haft på tok för lite tid för att läsa böcker, men det tar vi snart igen!
tagga hängmattan.

denna vecka kallar vi för bröllopsveckan, bakning, klänningar, skor och svenhippa. då vet ni vart ni har mig.

På toppen av berget

Fantastiskt det här med kombinationen av fina vänner, sommarlov och ett hus på Tjörn.
Senaste dygnet har uppfyllt alla krav på sommarkriterierna, till exempel att åka båt, vara vaken tills solen går upp igen, grilla och ha det allmänt chill vid havet.

O så bra dygn.

Den där dagen ja.

Student. Inte med lite längtande ögon såg jag när de lyckliga studenterna sprang ut med konfetti, musik och bengaler. Två år kvar.
Tisdagen gick ut på att besöka olika studentfester och bli bjuden på god mat och tårta. Tyvärr, glömde jag min kamera inför den bästa studentfesten, så ni får nöja er med att veta att det var en episk och fantastisk kväll.

En kul sak, nu har jag s o m m a r l o v.  askalas.

Med Na1

Måndagen bjöd på sommarens andra fantastiska grillkväll, denna gång med klassen. För de som lyckades hitta till den öde men vackra grillplats vi skaffat oss väntade en helmysig kväll med allt vad sommaridyll betyder. bra kväll!

knott och vänner.

Man vet att sommaren (och framförallt sommarlovet!) nalkas när man kan vara utomhus hela kvällen och mysa bland knott och vänner, när inte bara de modigaste vågar hoppa i sjön och stanna där och när det nästan inte blir mörkt innan det blir ljust så att säga. En riktigt bra kväll avslutar en riktigt bra ku-termin.