Jag är hemma

Jag och några vänner bestämde oss för att få lite äventyr och cykla hela vägen genom Sverige till Oskarshamn. (ja, ni läste rätt!)
Äventyr vi fick!
 
Solbränna, träningsverk, nationalsången, pastasallad, trangiakök, tälta, punktering, snälla människor, havregrynsgröt, Ica, vägskyltar, filma, backar, fågelintresse, lökiga, knott, tusen mil, 4kg potatisgratäng, vilse, övertrötta, Holsbybrunn, gästfrihet, choklad, humörsvängningar, sunksjö, muskler, myggbett, skratt, söt tant, gratis mat på statoil, älg, uppskattade toabesök, hoppade kedjor, russin, tenol, manliga, kortspel, ormar, cargo spike, woop woop, lastbilar, 156:an, rumpverk, våldtäktsmän, tutande bilar, juice, frukost på asfalt, pizza, duscha i handfat, varma koppen, tur med vädret, hejande gubbar, go-pro, varma sovsäckar, stroppar, respekt,
OSKARSHAMN!
 
Jag skulle kunna skriva sisådär en, eller kanske tillochmed TVÅ romaner om allt vi har fått vara med om.
Alla snälla människor vi träffat, allt jobbigt vi faktiskt tog oss igenom, hur galet kul man har på en cykleresa, vad mycket man ser av Sverige som man missar när man åker bil, alla låtar man haft på hjärnan under tiden, hur mycket man växt under resan, vilken adrenalinkick man får när man ser dagens mål, vad GLAD man blir av att fylla på vattenflaskan hemma hos någon, hur mycket en vanlig dusch kan betyda, hur folk beter sig hungriga, vad roligt det är att skratta åt trötta människor,
ja, ni förstår, det har hänt en del. Men LYCKAN när man når oskarhamn och får sätta sina cykelbiffiga ben på gotländsk mark, obeskrivligt!
 
Gotlandstiden blev härligthärlighärlig fylld av sveriges godaste glass, beachvolley, fint hav, paintball, sola, sova i en säng, nice folk, visby, mer glass och mer beachvolley.
 
Eftersom vi bestämde oss för att filma hela resan har jag knappt några kort (tur är väl det då man sett bättre ut än trött, röd i ansiktet, myggbett och tältskabbig)
Det jag egentligen tänkte skriva i detta inlägg (cred till er som orkat läsa ända hit!) var att jag är hemma, jag mår bra, sängar är sköna och kylskåp är fantastiskta!

Kommentarer
Postat av: Hanna

JAG VILL HÖRA ALLT!

2012-07-01 @ 17:33:10
URL: http://www.finarefinast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?

Om du har något på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0