"Jippie i himlen"

 
För nästan ett år sedan var jag på en John Williams-konsertGöteborgs konserthus. Då sa jag att jag någon gång i mitt liv ska ha stått på scenen, på Göteborgs konserthus. 

Nu har jag det.
 
Får ni chansen att träffa en viss Simon Phipps, så grattis! Denne brittiske man är inte bara en fantastisk dirigent, han har även förmågan att säga så många roliga saker att han har fyllt en hel citatlista på fyra dagar. Tillsammans med gamla och nyförvärvade vänner spenderades höstlovets första dagar på Göteborgs konserthus. Igår hade vi vår konsert, och jag är fortfarande helt euforisk. 
 
Bra solister, bra kör, bra publik, bra musik, bra orkester, bra dirigent, bra röd gardin att ta kort framför, bra helt enkelt.
 
Summa summarum: att ta höga A är numera en baggis, nästa gång tar jag ett par skönare skor till konserten, jag borde bli bra på cello så jag kan få spela i en orkester, är sugens på att sno med kaffemaskinen från Göteborgs konserthus, ska sluta prata om Göteborgs konserthus.
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?

Om du har något på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0