typisk måndagen-efter-lovet-måndag

en helg med massa fint har avslutats. bland annat har jag myst med familjen, handlat second hand, köpt ännu en vinylskiva till min samling på väggen, besökt Ina's place, skrattat tills jag grät (det är väl iochförsig inget big deal för mig..) träffat många goingar på Åh och avslutat lovet med ett totalt pluggstrejk..
 
för att göra en kontrast till en helbra helg har måndagen varit en såndär typisk måndagen-efter-lovet-måndag.
ni vet, svårt att vakna, fryser hela skoldagen, bussen är sen, jag kommer hem sent, det regnar, wifi:et sönder osv.
 
till er som orkat läsa ända hit: bra jobbat, nedan kommer fler filosofiska tankar från mitt håll!
 
just nu längtar jag till sommaren. väldigt mycket.
jag längtar efter att gå upp pappa-tidigt på morgonen och ta ett morgondopp i den kalla sjön (man är väl stenhård..) att gå runt i trädgården och plocka en burk full med vinbär, hallon och björnbär att ha på frukosten. att ligga på balkongen och hoppas att mitt pigment gör en helomvändning från röd av solen till brun av solen. att ta bussen till göteborg, träffa vänner och gå på någon konsert tillsammans. att ta cykeln till närmsta kohage och picknicka utanför stängslet. att göra spontansaker som miniresor och överaskningsbesök. att gå barfota ner till stranden och bada nakenbad i månskenet. att åka på en massa läger och göra slut på all reservenergi. att fylla år och få en anledning till att träffa släkt och vänner. att ha vattenkrig! att plocka jordgubbar som man senare kan avnjuta tillsammans med mjölk och socker. att göra min och broderns klassiska köpa-tio-tialotter-och-skrapa-vinst-som-man-sedan-köper-upp-igen. att gå regnpromenader och hoppa i pölarna. att tälta någonstans och bli uppäten av myggor/knott. att äta grillat kött med färskpotatis och bearnaisesås. och framförallt, att vara ledig från skolan!


 
 
hejhopp, det var måndagsfilosofin.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

alltså åå, sommar JA TACK! är väldans trött på detta slaskäckelväder.

2013-02-18 @ 21:03:22
URL: http://www.finarefinast.blogg.se
Postat av: Ann

Åh finaste någonsin, sommar alltså! Mastodontoplaner.

2013-02-18 @ 22:31:12
URL: http://tildann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?

Om du har något på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0